انجمن تخصصی کودکانه

برای استفاده از قابلیت های انجمن، لطفا وارد حساب کاربری خود شده و یا ثبت نام کنید

ورود/ثبت نام

تیپ بدنی من چیست؟ معرفی انواع تیپ های بدنی!

  • نویسنده موضوع lord
  • تاریخ شروع

lord

کاربر جدید
تاریخ ثبت‌نام
19/5/21
نوشته‌ها
13
پسندها
8
امتیازها
3
محل سکونت
تهران

شما چه نوع تیپ بدنی دارید؟

خودتان را هزاران بار جلوی آیینه دیده اید .می دانید چه نوع بدنی دارید. نوع بدن تاثیر بسزایی در کاهش وزن و تناسب اندام دارد. اگر براساس نوع بدن خودتان تغذیه و ورزش کنید قطعا به نتایج دلخواه خود خواهید رسید. یادتان نرود که دانستن نوع بدن و تنظیم رژیم غذایی و ورزش کلید اصلی آب کردن چربی هاست.

1- نوع ENDOMORPH:

این افراد به طور معمول از چربی های بیشتری نسبت به دیگر گروهها برخوردار هستند .در واقع بدنشان استعداد چربی گرفتن دارد. تجمع چربی در این افراد بیشتر در شکم و باسن است که برای رفع آن باید رژیم سخت تری داشته باشند .

بهترین رژیم برای این افراد داشتن رژیم های کم کربو هیدرات و انجام ورزش های هوازی همانند دویدن،شنا و زومبا است. در کنار آن همچنین باید ورزشهای با وزنه نیز انجام بگیرد.

معروفترین این افراد رامی توان به کیم کارداشین، اسکارلت یاهانسون و جنیفر لوپز و در ایران سحر قریشی، صدف بیوتی ،بهنوش بختیاری می توان اشاره کرد.

گروه دوم: نوع ECTOMORPH

این گروه ذاتا عضلانی ولاغر به نظر میرسند ومیزان چربی آنها زیاد به نظر نمی رسد وبرای آب کردن هم باید زحمت زیادی کشید تا نتیجه دهد.

این افراد خیلی تلاش می کنند که همزمان بدنشان عضلانی و خوش فرم باشند که زیاد امکان پذیر نیست. چون سریع عضله از دست می دهند

بر خلاف گروه ENDOMORPH این افراد نیاز ندارند که تمرینات هوازی در برنامه هفتگی شان داشته باشند ومی توانند از کربوهیدرات زیاد استفاده کنند اما اگر در صد چربی شان مقداری بالاست باید تمرینات هوازی در برنامه شان نیز قرار دهند.

افرادی که در زمره این گروه قرار دارند می توان به السا هُوکس و کارلی کِلوس در خارج و در ایران سارا بهرامی،لیلا حاتمی اشاره کرد

گروه سوم: نوع MESOMORPH:

این افراد در واقع بین دو گروه قبلی قرار گرفته بودند که همچون گروه اول به راحتی چربی در بدنشان ذخیره می شود و آب کردن آن چربی ها مثل اب خوردن است. بهترین رژیم ترکیبی از رژیم های گروههای اول و دوم است که کربو هیدرات در حد معمول دریافت کنند ودر صورت نیاز برای آب کردن چربیها در بدنشان تمرینات هوازی را به برنامه هفتگی شان اضافه کنند.

بهترین شخص برای معرفی گروه می توان به آدرینا لیما،جنیفر لارنس در خارج و در ایران مریلا زارعی، پریناز ایزدیار اشاره کرد.
 
بالا